Karcos, matt vagy maródott a fényezés az autóján?
Korrekciós polírozással sok esetben nemcsak, hogy a régi fényét tudjuk visszaadni, hanem sokkalta szebb lesz az eredmény mint újkorában, a szalonban.
A folyamat egy felméréssel kezdődik, ahol megmérjük a festékréteg vastagságát, valamint vizsgálólámpával felmérjük a karcokat.
Ezt követően tudjuk megállapítani, hogy milyen eszközökkel, illetve hány lépésben kell a felületet polírozni.
Ez a folyamat az autó méretétől, a fényezés állapotának és minőségének függvényében 3-8 órát vesz igénybe autónként.
Egy és több lépcsős polírozás? Melyiket válasszam?
Az egy lépcsős polírozás minden profi autókozmetika leggyakrabban értékesített szolgáltatása. Ahogy az elnevezés is takarja, egy lépésben történik egy pasztával, egy koronggal egy munkafolyamatban.
A közhiedelemmel ellentétben nem csak fényesítés érhető el, hanem kisebb mértékű karcok, valamint oxidáció okozta mattulás eltávolítása is lehetséges .
Ennek mértéke természetesen függ a lakkozás minőségétől és állapotától.
Gyakran szoktuk ajánlani azon ügyfeleinknek akik az autójukat készítik fel eladásra vagy az évek alatt felgyülemlett enyhe mosási karcokat, az UV sugarak által okozott oxidációs bemattulást, vízkő beégéseseket szeretnék eltüntetni.
Illetve kerámia bevonat telepítése előtt szoktuk még elvégezni, hogy minél tisztább, fényesebb felületet kapjunk, ezáltal biztosítva a bevonat maximális tartósságát.
A több lépcsős polírozás, ismertebb nevén korrekciós polírozás, akkor szükséges ha a fényezésen mélyebb karcok vagy beégések vannak. A korrekció mértéke minden esetben annak függvénye, hogy milyen vastag az autó lakkrétege, illetve milyen mélységben vannak benne a sérülések.
Fontos felhívni a figyelmet, hogy gyári fényezés esetében tökéletes állapotot csak kivételesen ritka esetekben tudunk elérni, a 80-90%-os korrekció viszont kényelmesen realizálható a fényezés komoly elvékonyítása/károsítása nélkül.
Az esetek döntő többségében két lépésben történik a munkafolyamat.
Az első lépésben egy a fényezéshez kiválasztott vágó koronggal és elbomló szemcsés vágópasztával eltüntetjük a karcokat, sérüléseket amennyire ezt a fényezés állapota lehetővé teszi.
Ezen munkafolyamatot követően viszont a lakkréteg bemattul és fátyolos lesz.
A második lépésben egy finom pasztával és koronggal felfényesítjük a felületet, ezáltal eltüntetve a vágás okozta fátyolosodást, kihozva a maximális fényességet.
Néhány esetben szükséges egy harmadik polír lépés egy ultrafinom szemcséjű finish pasztával, hogy a felület teljesen fátyolmentes legyen.
Jó példa erre a Mercedes által, a 2000-es években alkalmazott C-s színkódú fényezések.
Minden esetben előzetes felmérés szükséges, hogy pontosan meghatározzuk, hogy az adott autón hány lépést kell alkalmazni!
Az átvizsgálás egy vizsgáló lámpával valamint egy mikron pontos felbontással rendelkező rétegvastagságmérővel történik.
Erősen szennyezett/eltömődött fényezésű autók (pl. fagyanta maradvány, beégett szállórozsda stb.) esetében kivétel nélkül a több lépcsős polírozást kell alkalmazni, ugyanis a dekontimentálás (mélytisztítás) után minden esetben egy erősen sérült lakkréteggel szembesülünk.
Az árazás függ az autó méretétől, a fényezés állapotától és a gyártó által alkalmazott fényezés rendszertől:
Az induló ár 31 ezer forint és 96 ezer forint a maximális ár, szemléltető példa az induló árra egy kisautó (Smart), a maximális árra egy Városi terepjáró (Audi Q7) vagy nagy egyterű (Volkswagen Transporter)
A teljes árlistát ezen a linken találja meg
Íme pár gyakorlati példa a legutóbbi munkáinkból.
2011 Volkswagen Touran egy lépésben 58500 Ft, több lépésben polírozva 81000 Ft, szükséges munkaórák 4-7 óra
2007 BMW 116i egy lépésben 45500 Ft, több lépésben polírozva 62500 Ft, szükséges munkaórák 2,5-4 óra
2006 Audi Allroad A6 Avant (kerámia lakkal) egy lépésben 58500 Ft, több lépésben polírozva 84500 Ft, szükséges munkaórák száma 5-7 óra
1999-es BMW 735 egy lépésben 54600 Ft, több lépésben polírozva 75900 Ft, szükséges munkaórák száma 4,5-6 óra
Gyakori kérdések:
Egy sötét színű autó polírozása drágább, illetve több időt vesz igénybe mint egy világos színű autó esetében?
Egy metál fekete autó szakszerű felpolírozása is ugyan annyi időt vesz igénybe mint pl. egy metál ezüst autóé. Legfeljebb a lakkozás keménysége térhet el, de ez nem befolyásolja az árat vagy a munkavégzés időtartamát.
Mindössze annyiban tér el, hogy egy világos színű autón az avatatlan szem nem veszi észre a kevésbé igényes munkát.
Mi minden esetben a fényezésvizsgáló lámpához igazodunk és addig dolgozunk, ameddig a felület maradéktalanul fényes és hologram mentes lesz. Akár világos akár sötét színű autó polírozásával bíznak meg minket.
Mennyi ideig tart a polírozás? Tényleg szükséges több napra lemondani az autómról?
Nagyjából egy napot szokott igénybe venni az autó méretének és a fényezés állapotának függvényében. Egy kis autó akár 4 óra alatt is felpolírozható. Sokan azt állítják, hogy napok kellenek, holott egy már nagyon jónak mondható fényezés 150 mikron, amely tartalmazza az alapozót, a bázis festéket és a lakkot. Az utóbbi réteget "csiszoljuk" a polírozás alatt.
A 150 mikron vastagság egy 120 g/nm-es A/4-es papír vastagságának felel meg, ebből jó esetben 60 mikron maga a lakkréteg.
Egy nagyon sérült vagy oxidált fényezés esetén 15-20 mikront távolítunk el és ez kivételesen ritka eset.
A munkafolyamathoz akár egy 800-as csiszolószemcséjű pasztát is szoktunk alkalmazni egy 1000 Wattos polírgéppel.
Ezen felül ketten dolgozunk egy autón.
Az eddigi leghosszabb polírozás 10 órát emésztett fel, és az egy erősen viseltes egyterű volt, kemény lakkozással.
Mennyire tartós a polírozás eredménye?
Megfelelő mosási technika és gondos ápolás mellett sokáig szép marad a fényezett felület.
Természetesen minden ügyfelünkkel megosztjuk a helyes mosási technikát, illetve megmutatjuk, hogy az adott fényezést mely termékekkel lehet ápolni.
Minden karcolás eltüntethető az autóról?
Ameddig a karcok nem túl mélyek, addig ezek kipolírozhatóak a lakkrétegből, vagy egy komponensű fényezések esetén a festékrétegből.
Mindig megmérjük a rétegvastagságot, átvilágítjuk a fényezést és ennek alapján állapítjuk meg, hogy mekkora korrekció érhető el.